اندکی صبر سحر نزدیک است...

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۲، ۰۵:۴۰ ق.ظ

کربلا یا کعبه

صفوان جمال می گوید از امام صادق (علیه السلام) شنیدم:

خداوند تبارک و تعالی برخی از سرزمین ها را بر بعضی دیگر برتری داد. پاره ای تفاخر و تکبّر کردند و تعدادی از آنها ستم و تعدّی نمودند. از این رو مورد عقاب الهی قرار گرفتند. چرا که فروتنی در برابر خداوتد را رها کرده بودند. تا آنجا که خداوند مشرکین را بر کعبه مسلط نمود و آب شوری را به زمزم وارد کرد که طعمش از بین رفت. ولی زمین کربلا و آب فرات، اوّلین زمین و اوّلین آبی هستند که خداوند آنها را تقدیس کرد و به آنها برکت داد.سپس به کربلا فرمود:
از آنچه خداوند به تو برتری داده، سخن بگو. مگر نه این است که زمین ها و آب ها بعضی بر بعضی دیگر تفاخر کردند؟

زمینه کربلا عرضه داشت:
من زمین خدا هستم که مرا مقدّس و مبارک آفرید. شفا را در تربت و آب من قرار داد. امّا تفاخر نمی کنم. بلکه در مقابل آن کس که این فضیلت را به من داده، فروتن و ذلیل هستم. و بر زمین های دیگر هم برتری جویی ندارم. بلکه خدا را شاکر و سپاسگزارم. پس خداوند، سرزمین کربلا را گرامی داشت و بر تواضع آن افزود و بواسطه امام حسین (علیه السلام) و یارانش از آن سرزمین تشکّر کرد.

سپس امامصادق (ع)فرمود

کسی که برای خدا فروتنی کند، حق تعالی او را بالا می برد و کسی که تکبّر کند، خداوند او را به زمبن می زند.


ترجمه کامل الزّیارات، ص 821



نوشته شده توسط عارف
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
آخرین نظرات
  • ۷ شهریور ۹۴، ۱۹:۲۰ - ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
    اره ولا
  • ۳۱ مرداد ۹۴، ۱۸:۴۳ - ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
    لایک
  • ۲۷ خرداد ۹۴، ۱۸:۳۵ - ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
    لایک

کربلا یا کعبه

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۲، ۰۵:۴۰ ق.ظ

صفوان جمال می گوید از امام صادق (علیه السلام) شنیدم:

خداوند تبارک و تعالی برخی از سرزمین ها را بر بعضی دیگر برتری داد. پاره ای تفاخر و تکبّر کردند و تعدادی از آنها ستم و تعدّی نمودند. از این رو مورد عقاب الهی قرار گرفتند. چرا که فروتنی در برابر خداوتد را رها کرده بودند. تا آنجا که خداوند مشرکین را بر کعبه مسلط نمود و آب شوری را به زمزم وارد کرد که طعمش از بین رفت. ولی زمین کربلا و آب فرات، اوّلین زمین و اوّلین آبی هستند که خداوند آنها را تقدیس کرد و به آنها برکت داد.سپس به کربلا فرمود:
از آنچه خداوند به تو برتری داده، سخن بگو. مگر نه این است که زمین ها و آب ها بعضی بر بعضی دیگر تفاخر کردند؟

زمینه کربلا عرضه داشت:
من زمین خدا هستم که مرا مقدّس و مبارک آفرید. شفا را در تربت و آب من قرار داد. امّا تفاخر نمی کنم. بلکه در مقابل آن کس که این فضیلت را به من داده، فروتن و ذلیل هستم. و بر زمین های دیگر هم برتری جویی ندارم. بلکه خدا را شاکر و سپاسگزارم. پس خداوند، سرزمین کربلا را گرامی داشت و بر تواضع آن افزود و بواسطه امام حسین (علیه السلام) و یارانش از آن سرزمین تشکّر کرد.

سپس امامصادق (ع)فرمود

کسی که برای خدا فروتنی کند، حق تعالی او را بالا می برد و کسی که تکبّر کند، خداوند او را به زمبن می زند.


ترجمه کامل الزّیارات، ص 821

نظرات  (۱)

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی